Droner og selvkjørende rullestoler:  Ford leder an i mobilitetsrevolusjonen

Droner og selvkjørende rullestoler: Ford leder an i mobilitetsrevolusjonen

Press releases   •   Dec 13, 2016 10:45 CET

Droner som ledsager selvkjørende biler og et system som leverer drikkevann i bilen. Ingen andre bilprodusenter leverer like mange patenter som Fords ansatte.

Her er verdens første tre-sylindrede motor med sylinderkutt

Her er verdens første tre-sylindrede motor med sylinderkutt

Press releases   •   Nov 29, 2016 21:02 CET

Fords prisvinnende 1-liters EcoBoost-motor vil tidlig i 2018 bli den første tre-sylindrede motoren i verden med sylinderkutt. Den nyskapende teknologien reduserer både utslipp og bedrer drivstofføkonomien til den allerede supergjerrige bensinmotoren.

Nye Transit: Klargjort for vinterstormer!

Nye Transit: Klargjort for vinterstormer!

Press releases   •   Nov 25, 2016 13:54 CET

Når de kraftige vindkastene treffer bilen er det ekstra utfordrende å kjøre en høy bil - spesielt på motorveien. Dette gjør Ford noe med!

Ødelegger med vilje på Fords gigantfabrikk

Ødelegger med vilje på Fords gigantfabrikk

Press releases   •   Nov 20, 2016 23:00 CET

I det hemmelige går Ford-ansatte rundt på gigantfabrikken i Valencia og legger feil og ødelagte deler på samlebåndet. Disse såkalte «Gremlins-testene», skal sammen med et unikt fotosystem, sikre at Ford fortsatt leverer best på kvalitet.

Ford lanserer flere nye eksklusive og sportslige varebiler

Ford lanserer flere nye eksklusive og sportslige varebiler

Press releases   •   Nov 30, 2016 01:00 CET

I dag avduket Ford nye og eksklusive varianter av Transit Custom. Dette er en sportslig varebil for deg som ønsker å være synlig i mengden.

Verdenspremiere for nye Ford Fiesta på «Go Further» arrangement 29. november i Køln.

Verdenspremiere for nye Ford Fiesta på «Go Further» arrangement 29. november i Køln.

Press releases   •   Nov 16, 2016 14:08 CET

110 000 rygge- og parkeringsskader årlig:  Her er neste generasjons teknologi for problemfri parkering!

110 000 rygge- og parkeringsskader årlig: Her er neste generasjons teknologi for problemfri parkering!

Press releases   •   Nov 03, 2016 15:48 CET

I fjor ble hele 110 068 norske biler skadet i forbindelse med rygging eller parkering. Nå kommer Ford med morgendagens teknologi for å unngå de dyre og ubehagelige parkeringssmellene.

Snart kan det bli slutt på rødt lys!

Snart kan det bli slutt på rødt lys!

Press releases   •   Oct 25, 2016 14:42 CEST

Snart kan det endelig bli slutt på å treffe på rødt lys ved hvert eneste lyskryss. Ford prøver ut en ny teknologi som gjør at bilen kjører på en «bølge av grønne lys» uten at du trenger å foreta deg noe som helst.

Europa-lansering av ny SUV på Nordkapp!

Europa-lansering av ny SUV på Nordkapp!

Press releases   •   Oct 17, 2016 22:57 CEST

Når nye Ford Kuga skal lanseres i Europa er Nordkapp valgt som endepunkt for karavanen som tar bilene fra Athen i sør til Europas nordligste punkt.